Haber

İBB 4 yılda sıfırdan metro projesi geliştiremedi

Türkiye geleceğe yönelik yatırımlarına devam ediyor. Yapılan yeniliklerde ulaşım projeleri de dikkat çekiyor.

Son 20 yılda hizmetler art arda gelmeye devam ederken, yerel yönetimlerin atakları yetersiz kalıyor.

2019 yerel seçimlerinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen Ekrem İmamoğlu, yeni metro hattını 4 yılda planlayıp şimdi hizmete sokamamasıyla dikkat çekiyor.

2023 bütçesi 9’dan fazla bakanlık

İBB’nin 115 milyar 250 milyon liralık 2023 bütçesi Kasım ayında oy çokluğu ile kabul edildi.

2023 Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile Strateji ve Bütçe Daire Başkanlığı Bağlı Cetvelleri Tablosundan elde edilen bilgilere göre bu rakam Adalet Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Bakanlık Güç ve Olağan Kaynaklar, İçişleri Bakanlığı. Dışişleri Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı bütçelerinden fazla olduğu görüldü.

İki havalimanı raylı sistemlerle birleşiyor

İBB’nin geliştiremediği metro sorunları bakanlık tarafından çözülüyor.

2023 yılında 181,6 milyar lira bütçe ödeneği bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İstanbul’daki iki havalimanını metroyla buluşturuyor.

Sabiha Gökçen-Tavşantepe hattını 2022 yılı Ekim ayında hizmete açan bakanlık, İstanbul Havalimanı-Kağıthane bağlantısı için gün sayıyor.

Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nda yaptığı incelemelerin ardından açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, hattın 22 Ocak’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açılacağını duyurdu.

Kağıthane’den İstanbul Havalimanı’na 24 dakikada ulaşılabiliyor.

Türkiye’nin en hızlı metrosu

Bakan Karaismailoğlu’nun verdiği bilgiye göre, hattın açılmasıyla birlikte Kağıthane’den İstanbul Havalimanı’na 24 dakikada ulaşmak mümkün olacak. Sınırın Gayrettepe-Kağıthane kısmının bu yıl nisan ayında faaliyete geçmesi planlanıyor.

9 istasyonun ortasında günlük 600 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olan metro, saatte 120 kilometre hızla gidecek ve Türkiye’nin en hızlı metrosu olacak.

“İstanbul için 6 hatta çalışıyoruz”

“Bu hatlar; Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattı, ayrıca Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Başakşehir-Pine ve Sakura Şehir Hastanesi- Kayaşehir Metro Hattı Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Altunizade – Ferah Mahallesi- Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Sınırı projeleridir.Bu hatları tamamlayarak 284,3 olan İstanbul’un raylı sistem ağını artıracağız. kilometre, 380,2 kilometreye çıktı.”

haberguneysu.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu